måndag 19 april 2010

Butik Hemsjön

Igår berättade vi om det fina huset och visade lite utebilder från Hemsjön. Idag tänkte vi att visa vad vi hittade inne i butiken.
Som jag berättade igår så tillverkas här ett stort sortiment av shabby chic inredning och möbler. För tillfället rör det sig om ca 50 olika olika saker, men det finns idéer på mer säger Mats.
Vinskåp Pedistal Tittskåp gjort av gamalt fönster.
Förutom egen tillverkning så säljs även varor från ett 10 tal andra företag, med inriktning på lantlig inredning.

Vi fick en förhands titt i kommande nr. av året runt som kommer ut torsdagen den 22 april, där det finns ett 2 sidors reportage om Hemsjöns butik.

Slutligen detta är verkligen ett ställe väl värt ett besök.

Gå in här om du nyfiken på mera om Butiken.

9 kommentarer:

Unknown sa...

Hallå!

Det är ett otroligt vackert hus de har med mycket snickarglädje. =)

Jag har läst om han som snickrar i lokalblaskan tror jag.

Hoppas ni har haft det bra över helgen. Här har gubben slipat golvet till grabbarnas rum, det tar sig sa mordbrännar'n..... ;-)

Ha det nu bra i veckan!

Kram,
Maria

Jenny sa...

Hej!
Vilken ljuvlig butik och sån vacker snickarglädje på utsidan!!

Ha en trevlig dag:)

Kraam Jenny

Bittan sa...

Godmorgon !
och tack för tipset. Blir alldeles säkert en cabutflykt dit i sommar. Visade mannen hemsidan han som gillar udda lite rejälare snickerier och pysslande i trä.Igår gjorde han yttepytte minfågelholkar som jag har målat och dekorerat, Milder kommer i veckan men bara för att !!! så blev det 3 klumpiga på pinne oxå men de blev inte så dumma de heller.
Vinskåpet var underbarat , får nog lägga en beställning i garaget på ett liknande :-)

ha en nbra dag.

Kram Bittan

Cilla sa...

Oj så mycket ljuvligt!!
Vilken ljuvlig blogg du har..
Återkommer gärna!!
En skön vecka till dig!!
/ Cilla

Anonym sa...

Hej det är arbetskamraten som tipsade om detta
ställer, visste att ni skulle tycka om det.
Maria

Tigris Predikantan sa...

En sådan piedestal vill jag ha!
:)

Vit som snö sa...

Åhh så mycket fint!!! Jag skulle nog drabbas av vill-ha-allt-sjukan;)
Kram cilla

Mot nya äventyr ! sa...

Vilken vacker butik ! ...och så fantastiskt mycket fina saker ! Oj så mycket man vill ha ! *smile*
Ha en bra dag ! Helen :0)

Linas Vita Hem sa...

Hej hej!
Wow vad mycket fint det fanns i den butiken! Det där vinskåpet skulle jag verkligen vilja ha!!
Fick ni med er nått roligt hem då?:)
Nu ska jag klicka på länken och sukta lite!
Hoppas ni har en härlig start på veckan!
Kram/L