söndag 30 maj 2010

Morsdag

Dessa liljekonvaljer vill jag tillägna alla mödrar vars barn ej kan komma och hälsa på sina mammor idag på mors dag. Som min egen mamma Ingrid i Piteå. Ha en bra Morsdag mamma!En Mårbacka pelargon, se hur kraftig stammen är. När jag köpte den här pelargonen från handelsträdgården så visade hon en flerårig mårbacka pelargon som har fått övervintrat i deras växthus, den såg ut som en buske och den var inte till salu. Hon berättade även att man inte ska beskära dem lika hårt som övriga pelargonier. De ska beskäras februari ,mars.
Mitt pelargon fönster.
Nysatta gula roser i urna.

14 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Åh, Vilket ögongodis du bjuder på...Allt ser underbart fint ut! Hoppas att du får en Trevlig Morsdag vännen! Kram Therese

STENLYCKA sa...

Underbara bilder du visar, gillar eran stenläggning, vi är på väg att göra en ny garageuppfart med stenar och vi har så svårt att bestämma hur den skall se ut. Tyckte om den ljusa och mörka stenen.
Kram och ha en bra söndag!
Raina

emilias gömmor... sa...

Så himla fint! Vackert! Gillar din jätte-urnor.
Underbar Mårbacka!

Kram Mimmi

Unknown sa...

Grattis själv på morsdag!

Själv fick jag ett sms i morse från min morsa, tänk att hon hann före mig. *suck*

Fick lov att ringa upp henne och gratulera och just då kom syrran med en blomma. Nu gör det inget för jag har precis varit där med en stor burk med hennes favvokakor så jag ligger på plus ändå. *hihi*

Kanonsnygg plantering med rosorna, jag gillar verkligen de uppstammade rosorna. De är verkligen vackra.

Urnan går ju inte heller av för hackor, hade gjort sig bra här i Gammelbo. ;-)

Hoppas ni får fint väder i dag!

Kraaaaaaaam

Hanna sa...

Så fint kök.
Kram
Hanna

Vit som snö sa...

Det var bilder att njuta av! Både liljekonvaljer o Mårbacka är ju så ljuvliga.
Det är ett vackert kök ni har!
O jag tycker om stenläggningen ni gjort med mjuka rundade kanter. Vackert!
Ha en fin dag! Kram Cilla

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vem skulle inte vilja ha en sådan urna på uppfarten... Huuuur snygg som helst! Kan tänka mig att den blir fantastisk när rosorna har tagit sig och blommar än mer.
Kram/ Anna

Hem ljuva hem sa...

Snyggt med pelargoner im köket, det ger den gammeldags känslan. Köpte själv fina sticklingar av Dronning Ingrid, danskarnas motsvarighet till våran Mårbacka. Läste om att man ska vattna dem sparsamt så växer de sig buskigare, jag vänder mina i fönstret 2 ggr om dagen för att inte få sneda plantor. Detta har gjort mina buskiga och fina, nu väntar jag bara på första blomningen.
Hoppas du haft en fin morsdag, jag har blivit firad av min dotter med familj.
Kram Anneli

Skogslyckan sa...

Måste bara säga att dit kök är fantastiskt vackert, jag är ju väldigt svak för allt med diagonalkryss. För övrigt ett genomgående tema i Skogslyckan. Mårbackan är underbar...
Kram Pia

hemma hos lilla mej sa...

Vilka fina bilder både liljekonvaljer och Mårbacka bara så fina.Vad fint ditt kök är!!!! .Ja det gillar jag .Snygg urna du visar.Önskar dej en skön kväll vännen .Kramar Rita ♥

Annies Blå sa...

Åh vilken fin pelargon. Måste försöka lägga på minnet när mårbacka ska beskäras... Tänk vad mycket nyttigt man lär sig här i blogglandia :).

Jenny sa...

Hej!
Hoppas du haft en trevlig Mors Dag! Vilken vacker liljekonvaljbukett:)

Ert kök är såå fint!!

Kram Jenny

Inspiration i vitt sa...

Ååå så vackert allt är hos dig, blommor krukor och urnor. Jag behöver din adress så att jag kan skicka dig vinsten som du vann hos mig.
Kram/Ingela.

Butik Östergården sa...

Såg att du vunnit hos Ingela! Grattis vad kul.
Hoppas du blev firad idag! Så prydligt och fint du har det runt ditt hus. Älskar verkligen ditt kök. Där måste väl vara härligt att laga mat.
Kram Helen