lördag 1 mars 2014

Guldfärgat rådjurshorn

Jag har målat ett par rådjurshorn med guldfärg.
Det kommer ju starkt som trendfärg i mässing och guld, så jag experimenterade lite med en sprejburk, Inredningsgraffiti kan man även kalla det.
Här är mera av den färgskalan men detta är original och således inte målade. 
 
Smyckat ljus.
Fråga: Vad föreställer bilden?
  1. Världens första korsning mellan bäver och bondkatt. 
  2. Katten är hungrig och matte är snål med maten.
  3. Eller "hjälper" hon bara till som florist.
  4. Hon vässar tänderna och har ingen fil.
  5. Katten är vegetarian.
  6. Katten är huligan.

Rätt svar: 4
Ett vårtecken, den första blåsippan hemma hos oss.

11 kommentarer:

Lindas plats sa...

Åh vilka härliga bilder du tagit, vilken söt katt, ja allt är bra att vässa tänderna på tydligen
Kram Linda

EM sa...

Tack för omtanken. Ja, jag ska ta mig i kragen o gå till Våc o kolla. Det händer hemma ibland också...utan att jag tar ut mig.
Ska ni till Östergårdens invigning/premiär i Skövde på onsdag kväll? Jag tänkte gå... Älskar invigningar...
kram elsamarianne

Arja sa...

Halloj!
Hahahaa, vilket underbart inlägg med katten, jag tyckte även att katten passar in i allt det guldiga!! Tok snyggt blev det med "guldhornet"
Ha d gott kram Arja

Fru Lagom sa...

Underbart fin misse! :) (kan tänka mig att svar nr 6 stämmer in lite också) ;)

Gillade det dekorerade ljuset skarpt. Mycket tjusigt.

Trevlig helg!

Anneli sa...

Hi.....hi... vilken filur!
Men ganska smart faktiskt.

Att det är kul att förändra saker har jag precis gjort ett inlägg om på min blogg.
Gillar hornet du sprayat i guld, snyggt!

Ha det fint,
Kram Anneli

Gunillasljusglimtar sa...

Åh så gullig katt! Man tager vad man haver sa Kajsa Warg:)) Ha det gott vännen ♥ Gunilla

Vardag och flärd sa...

Åh, en blåsippa! Nu måste jag snart leta här också!
Kram Eva

Snäckskalsdalen. sa...

Aha, det är guld som gäller framöver! Fint och hornen blev jättefina.
Katter, ja! Fast våra är såpass gamla att dom blivit förståndiga och inte biter i saker och ting. Jo, dom vässar klorna på mattorna, men det gör inget.

Agneta kram

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Ja, det är vackert med gul och brons... Koppar är väl också på väg tillbaka verkar det som...
Tänkte nog att svaret var huligan :)
Härliga vårtecken hos dig.
Stor kram
Jessica

Unknown sa...

Vilken härlig kisse.. ♡
Ja guld har jag oxå börjat gilla igen lite smått men fortfarande bara i små detaljer.
Såååå härligt med vårtecken som blåsippor :)).
Ha de gott, kramar Ing-Britt

maria at inredningsvis sa...

MMM vilka härliga bilder och skitsöt katt haha :) alltid så mysigt här på din sida.

Ny post ute…Drömhus vid havet :)

Ha en fin vecka :)

LOVE Maria at inredningsvis – inredning it’s, Swedish for decor :)

Svara ↓