söndag 9 oktober 2011

Köksreportage i Aftonbladet

I helgens nummer av Härligt hemma är det en Köksspecial. Aftonbladet har gjort ett reportage från vårt kök som är med där.

I slutet av augusti blev vi kontaktade av en reporter från Aftonbladet som heter Karin, hon hade hittat vårt kök när hon Googlade på platsbyggda lantkök, de ville komma och göra ett reportage snarast och det fick de. Vi fick höra att det skulle ta månader eller ev. år innan det publicerades, så vi blev väldigt förvånade när min pappa ringde och sa att han sett oss i tidningen redan nu i helgens nr.
Här följer lite bilder från köket


Reportage teamet var trevliga och gjorde ett gott intryck, vi får nog säga att det mesta blev rätt citerat:-)

Reportern Karin frågade senare ut Anette om lite tips hur "vanligt folk" gör vacker patina, utan att utge sig för att vara expert, så berättade Anette på vilket sätt som vi har gjort patina på våra möbler. Så det är även med ett uppslag om det.
//Dick

25 kommentarer:

Lily sa...

Åh, så roligt att ni får visa upp ert vackra kök!
Jag måste försöka få tag i bilagan idag!

Ha det gott
Kram Lily

Med en doft av lavendel sa...

men vad kul att ni är med, då måste jag köpa tidningen, ert kök är ju så fint .
kram Annika

Unknown sa...

Hej!

Ja jag såg reportaget! Vad fint o inspirerande det var! Kul!

Ps: ni har fått mejl av mig!
Kram Anna

Gunillasljusglimtar sa...

Jamen var det erat! Jaa den köper gubben åt mej varje lördag så det läste jag 2 ggr igår!!! Så underbart fint...Tänk om man hade ett sånt låg jag o tänkte innan jag släckte lampan i natt...Kram på er Gunilla

Butik Östergården sa...

Men vad roligt! Det är ju det jag sagt att ni borde vara med i någon tidning så fler få se ert vackra hem. Jag jobbar idag men när jag stänger åker jag raka vägen och köper tidningen.

Stor kram!
Helen

STENLYCKA sa...

Grattis till det fina reportaget, jag blev så glad när jag såg det igår och förstod att det var ni.Det var verkligen på tiden att ni fick komma med i ett reportage, jag tycker att de skulle göra ett om hela ert vackra hem och trädgård.Ni är så duktiga och kreativa!
Grattis igen och ha en bra söndag!
Kram Raina

Anonym sa...

grattis. vad fint reportaget var...sååå himla roligt att få se...kramis semlan(mys och hemtrevnad)

Unknown sa...

Så kul att ni fick vara med i ett repotage, ni har verkligen ett vackert kök ja hela ert hem. Säger som Raina ni skulle kunna göra ett stort repotage av hela ert hem och trädgård, vackrare finns nog inte.
Ha nu en skön söndag och fira det fina repotaget.
Kram Ing-Britt

EM sa...

Vad roligt. Måste köpa tidningen idag.
Kram elsamarianne

Stina sa...

Superfint!:-) Stina

Anonym sa...

Det är ni värda,många människor kommer beundra er nu när ni blivit kändisar :)
Grattis till er båda..
(Blir till att be om autograf på jobbet nu Annethe) hihihi

Höst kramar till er båda!

Hanna sa...

Så roligt med reportage, ni har verkligen ett vackert kök.
Ha en fortsatt bra söndag!
Kram
Hanna

Elin sa...

Vad roligt att ni är med! Den tidningen har jag köpt men inte hunnit läsa ännu, ska kika i den ikväll!

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Âlskar "Härligt hemma" o blev så sur när den inte fanns i de butiker jag besökte när jag var i Sverige förra veckan. Inte för att jag fått sett erat repotage (eftersom jeg körde hem i fredags) men iaf!
Kul att du visar bilder från repotaget c",)

Klem Anna

Cika sa...

Grattis! Vad roligt för er : ) Det ser verkligen fint ut i ert kök.
/Cika

barbrok sa...

Men grattis vad roligt!!
Kram

Unknown sa...

Men vad kul!!
Klart dom vill komma hem till ert kök å göra repotage!!
Så hemtrevlig och mysigt!!
Nu MÅSTE jag ju åka på macken å köpa ett ex :)

Stooor kram!
Hilla

Vardag och flärd sa...

Grattis, så kul! Hoppas jag kan komma åt tidningen imorgon.
Kram Eva

Bittan sa...

Nytt försök att kommentera för femtiotolfte gången idag .
Grattis ,vad kul :-)
Köket är ju verkligen helt underbart !


Kram Bittan

Photo by Maria sa...

Det reportaget läste jag igår och ville ha hem ert kök till oss =) Så snyggt..

Kram Mia

Levindas Värld sa...

Vilket vackert och hemtrevligt kök ni har! Attans att jag missade bilagan! Brukar aldrig köpa tidningen för har liksom inte den vanan/rutinen vilket ju iofs är väldigt synd då jag förmodligen går miste om massa härlig läsning!

Får nog ta och börja träna på att få in den där vanan av att köpa helgbilagan nu :-)

Må gott!

Siw sa...

Hej Dick och Anette!
Jag kan tala om att det inte var lätt att få tag på tidningen här i Töreboda i alla fall :)
Vi var nog på tre ställen först och det var helt slutsålt, men så hade Ica ett par st kvar.
Reportaget var jättefint och så kul att ni får visa ännu fler. Det borde ha varit hela ert hem, hus och trädgård!
Kram till er båda!

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej på er!
Grattis till ert fina reportage, ja vart skulle man inte vilja komma in o kika :) Såklart hos er!
Ja tycker att ni är helt otroligt duktiga och uppfinningsrika.
Ha en jättefin dag o grattis igen,
Kram från mig.
Jessica

Fröken Luisa sa...

Men gud vad roligt, grattis till reportaget! Det blev jättefina bilder av ert kök!

Kram

Fröken Luisa

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Blev så "sur" när jag inte fick köpt den innan jag drog från Sverige på fredagen... Tur du visar så mkt här på bloggen c",)
Kul att du vill följa mig vidare, Klem Anna