tisdag 26 mars 2013

Reportage i tyska tidningen Landhaus Living

I förra veckan så kom Landhuse living. nr 2 2013
Vi är med i ett reportage gjort av Anna Truelsen & Carina Olander
Huset från framsidan.

Bildserie med kakelugn, gamla foton och i mitten när vi går ned till bryggan.
"Ett hus för all evighet" står det som överskrift,  det blir liksom lite starkare ord på tyska.
Efter besöket vid bryggan så blev det lite bilder på Anette i köket. I reportaget så står det att vi använt accentfärgen lindbloms grönt, har aldrig tänkt på det så men det passar ju bra med tanke på att vi har ett lindlövs tema i köket.
Vardagsrummet är beskrivet som en blandning av feminin elegans och rustikt stil, som jag tolkar det med min knackiga tyska.
Bilder från övervåningen där står det om möbler i "Gustaviansk stil". 
Ja Gustavs stil är internationell, typ IKEA på 1700 talet.
Bilder på kakelugnen och smink-bordet.
Slutligen så är det lite inredningstips eller som det står överst på sidan: Shop the look.

16 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Men va kul för dig!! Och så väldans många fina bilder :) Härligt med bryggan! Ett bra reportage, grattis!!

Arja sa...

Halloj!
Grattis, kul att fler får ser ert fina hem :O)
Ha d gott kram Arja

EM sa...

Men ååååh, va kul!
Förstår att dom blir helt lyriska, tyskarna, när dom får se allt detta vackra.
Shop the look, ja jösses, då får dom allt ligga i ;-)
Grattis, och ni är så fina!
kram elsamarianne

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Men så kul för er!
Stort GRATTIS!
Inte underligt alls tycker jag :)
Stor kram o ha en fin tisdag!
Jessica

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så roligt med reportaget! Grattis!
Ja, tyskan är lite knackig här också... :)
Kram
Marie

Prinsessorna på Bellevue sa...

Åhh, vad kuul! Vad spännande att vara med i en tysk tidning! Och jisses, så snyggt ni har hemma hos er och vilka vackra bilder! Underbart!

Kraam
Petronella

Lallbacken sa...

Hejhej. Gud vad kul att få vara med i ett magazin!!! Hur kom det sig att ni fick vara med? Bilderna blev ju jättebra! Dina gjutjärnsägg är också fina att se på ;)
/mia

Anonym sa...

Grattis till reportaget.
Fy fasiken vad fint ni har. Helt fantastiska bilder.
Kram
AC

Rosenhäxan sa...

Så vackert hem. Roligt att få se sitt hem i reportage.
Grattis.
Här har det målas en kökssoffa ( vit ) såklart till torpet idag.
Blev faktiskt riktigt fint.
Ha det så bra
Kram gittan

Wyn Vogel sa...

Love this styling and the soft greens and white!! Great for spring!! Cheers!!

Chokladvillan 1910 sa...

Va coolt ! ;) Jättefina bilder. Bättre att kunna knackig tyska än ingen alls... ;) Jag tog franska, den ÄR knackig hehe.
Må så gott & ha en härlig påskhelg !
Kram Anki

fianathome sa...

Åhh. GRATTS i massor!!
Visste väl ni var proffs. Har så mycket vackert och kreativt som ni skapat.
Måste kännas fantastiskt att få vara med i en tidning och TYSK dessutom. WOW!
Jag känner mig lite stolt att jag är med liksom och gillar din blogg så mycket!!:)))))
Kram och gla påsk
Fia

Sökarens sa...

Grattis till ett superduperfint reportage! Men så har ni det ju oxå extraordinärt originellt och vackert :-). En riktigt glad och skön påsk önskar jag er. Kram! :-)

Butik Östergården sa...

Det är väl fantastiskt att ni är med i en tidning från Tyskland, måste kännas otroligt roligt! Jag är så glad för er skull, förresten är det inte så konstigt, så fint som ni har gjort hos er, ett livsverk på bara några år! Man blir mållös!

Kram

Anonym sa...

Tack Anette & Dick för LANDHAUS.
Ja min tyska är inte knackig och jag kan bara tala om att allt har beskrivits på ett mycket kärleksfullt sätt.
tex detta
Linds har verkligen hittat sin stora lycka, med varandra och i sitt bilderboks vackra drömhus, som likt en lien juvel ligger mellan det fina strandlandskapet vid sjön Viken, och med karga skönheten i den svenska skogen omkring sig. Och en sak till vi var i Tyskland över påsk, tidningen fanns väl synlig vid kassan i de flesta affärer. Jag ville så gärna tipsa alla om att köp denna så får ni läsa och se något riktigt vackert det finns i verkligheten. och jag känner dom... ja ni vet ;)) Man gläds verkligen med er
"Die Linds" Mvh Brigitte

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilket fint reportage på er, grattis!
Kram Susanne